Урок на тему:
                       «Філософія України другої половини ХІХ століття»
Мета уроку:
Навчальна: розкрити основні ідеї «філософії серця» П. Юркевича та «філософії мови» О. Потебні, порівняти ці вчення із ідеями античного філософа Платона та німецького філософа  А. Гумбольта.
Розвиваюча: розвивати вміння давати оцінку філософським ідеям, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, формувати в учнів вміння правильно та послідовно висловлювати свою думку, обгрунтовувати й відстоювати свою позицію.
Виховна: виховувати національну свідомість, відданість свому народу, почуття поваги й гордості за українців чиї здобутки стали світовим надбанням.
Очікувані результати:
 Після цього уроку учні зможуть:
    – визначити особливості української філософії;
    – знати основні філософські ідеї;
    – оцінити внесок українських філософів у світову філософську скарбницю;
    – виховувати почуття глибокої поваги й гордості за українців.
 
Тип уроку:
Форма проведення: урок засвоєння нових знань.
Метод проведення: бесіда із використанням ілюстрацій та елементами пошуковості.
 
Література:  
 - Г. Васянович  Філософія для ВПУ – підручник,  К. 2008;
- І. Бичко   Філософія – курс лекцій К. 1994;
Обладнання: портрети філософів і українських письменників, поетів, мультимедійний проектор, учнівські презентації.
Міжпредметні зв’язки: українська література, історія.
Основні терміни і поняття: «філософія серця», «філософія мови», герменевтика, кордоцентризм.