Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід    Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS        
ОТРИМАННЯ РОБІТНИЧОЇ ПРОФЕСІЇ - ЗАПОРУКА УСПІШНОГО МАЙБУТНЬОГО
Меню сайту
Вхід
Логин
  

Пароль




Регистрация на сайте!
Забыл пароль      

  
Головна » Статті » Інформаційні та методичні матеріали » Методичні розробки

Методична розробка уроку виробничого навчання "Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна" (майстер в/н Рудко Л.С.)

План уроку.

Тема уроку: Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна.

Цілі уроку: Закріпити знання одержані на теоретичних заняттях.

Поглибити, розширити та конкретизувати знання по технологічному налагодженню жнивної частини комбайна.

Формування і вдосконалення в учнів умінь та навичок при виконанні завдання. Проведення Т.О., забезпечення роботоздатного стану вузлів і механізмів що вивчаються.

Прищепити відповідальне ставлення, по підтриманню справності вузлів та механізмів, охайному проведенню робіт по технологічному налагодженню жнивної частини зернозбирального комбайна. Добиватися в учнів дотримання правил Т.Б.

Тип уроку:   Урок удосконалення умінь та формування навичок.

Вид уроку:   Виконання комплексних робіт, самостійна, практична робота.

Дидактичне забезпечення: Довідкова література, інструкційні карти, тести, стенди, макет комбайна, слайди і кінофільми, проектор.  

Матеріально-технічне забезпечення:  Комбайн КЗС-9-1, платформа-підбирач, набір інструментів, лінійка, плоскогубці, пристрій для перевірки натягу пасів, динамометр, динамометричний ключ, набір щупів, індикатор.

Міжпредметні зв’язки: Сільськогосподарські машини, технічне      обслуговування, ремонт, агротехнологія.

Форми організації навчальної діяльності учнів: Ланкова.

 

Хід уроку

І.Організаційна  частина. 5 хв.

1. Перевірка наявності учнів.

2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.

3. Інструктаж з охорони праці.

II.Вступний  інструктаж. 40 хв.

Актуалізація знань:

1. Повідомлення теми та мети уроку.

2. Перевірка опорних знань, умінь і навичок учнів.

3. Аналіз і доповнення відповідей учнів.

4. Пояснення подальшої роботи учнів на уроці.

Викладання нового матеріалу.

1. Повідомлення нової інформації інструктивного характеру.

- Технологічне налагодження жнивної частини комбайна:

молотильного апарата і механізму включення молотильного апарата.

2. Перегляд навчальних відео-фільмів.

3. Показ нових прийомів трудової діяльності.

4. Пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

5. Обговорення типових помилок.              

6. Опитування учнів і пробне виконання ними прийомів.

7. Відповідь майстра на запитання учнів.

8. Підведення підсумків вступного інструктажу.

 

III. Поточний інструктаж. 215 хв.

3.1. Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення        алгоритму їх виконання.

3.2. Розподіл учнів за робочими місцями.

3.3. Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт.

3.4  Самостійна робота учнів над виданими завданнями.

3.5  Цільові обходи робочих місць.

Перший обхід

   1.Перевірка правильності виконання завдання.

   2.Нагляд за додержанням правил Т.Б.

   3.Відповіді на незрозумілі питання.

Другий обхід

   1.Керівництво і нагляд за самостійною роботою учнів.

   2.Наглядати за ритмом виконання завдання.

   3.Написання звіту про виконану роботу.

Третій обхід

   1.Перевірка комплектності вузлів та механізмів.

   2.Перевірка наявності звіту про виконану роботу.

 3.Опитування учнів безпосередньо на робочих місцях шляхом бесіди,   контрольних запитань, демонстрації прийомів і методів виконання завдання.

3.6 Прийом та оцінка майстром виконаних робіт.

3.7 Прибирання робочих місць.

 

IV.Заключний  інструктаж. 10 хв.

1. Аналіз діяльності учнів.

2. Оцінка роботи учнів.

3. Аналіз причин помилок учнів та способи їх усунення.

4.  Видача домашнього завдання.

 

Ю. М. Ярмашов стор 24-39

О. М. Погорілець стор 19-51, 210-215

А. Ф. Головчук стор 20-38

Г. І. Живолуп стор. 14-43

 

Основні правила безпечної роботи під час

технологічного налагодження  жнивної частини зернозбирального комбайна.

  1. Спецодяг повинен бути підібраний за розміром і рос­том, справний, акуратно заправлений, а обшлаги рукавів застебнуті.
  2. Руки не повинні бути мокрими або замасленими, щоб інструмент не вислизнув, а навчальні посібники не забруд­нились. Замаслені руки не можна мити бензином.
  3. Робочі місця утримуйте в чистоті і порядку, заборо­няється захаращувати підлогу, заставляти проходи. Про­литі нафтопродукти треба засипати сухим піском, потім зібрати його і витерти насухо місце. Обтиральний матеріал зберігають в металевому ящику з щільною кришкою.
  1. Забороняється ставати на підняті, але не закріплені від прокручування колеса та інші нестійкі частини машини.
  2. Круглі деталі потрібно розміщати на столі, верстаку або на полиці так, щоб вони не скочувались.
  3. Інструмент повинен бути справним, у молотка бойок злегка випуклий, гладенький, без збоїн і тріщин, рукоят­ка молотка виготовлена із дерева твердої породи, овальної форми, гладка, без тріщин, сучків і задирок, не замаслена. Закріплюють рукоятку на молотку нерухомо, наприклад металевим клином. Перед початком роботи треба переві­рити стан молотка.

Ударна поверхня зубила, бородка має бути злегка ви­пукла, без сколів, вибоїн, задирок і тріщин; робочий кінець викрутки плоским і не гострим, хрестоподібний кінець не повинен бути забитим. Працювати викруткою, у якої по­гнутий стержень, небезпечно, вона зривається з головки гвинта.

  1. Бойки молотків і вибивачів повинні бути з м'якшого металу, ніж деталь, яку вибивають.
  2. Гайковий ключ підбирайте точно за розміром гайки. Якщо губки ключа непаралельні, ключ може зриватися з гайки і в результаті спричинити травму. Під час роботи ключами великих розмірів не можна підкладати між гра­нями ключа і гайки або головки болта металеві пластини, подовжувати ключі за допомогою труб.
  3. Розсувний ключ не розрахований на дуже великі на­вантаження. Користуватись ним можна лише у випадку крайньої необхідності. При цьому губки ключа зсувайте впритул до граней гайки і повертайте тільки в бік рухомої губки.
  4. Для відгвинчування туго затягнутих гайок або за­тягування їх до відказу користуйтесь торцевими ключами, прикладаючи значні зусилля.

Головку такого ключа надівайте на гайку до упору, займіть стійке положення, а рукоятку розмістіть так, щоб зусилля було направлене до себе, а не від себе. При вико­ристанні всіх інших гайкових ключів робочий рух (обер­тання) з прикладанням великих зусиль також повинен бу­ти направлений тільки до себе.

Підтягуючи кріпильні деталі, стежте, щоб рука, яка обертає ключ, не поранилась об гострі краї сусідніх де­талей.

      11. Гострі інструменти беріть за неробочу частину, а подаючи такий інструмент іншому, тримайте його обереж­но, робочою частиною до себе.

  1. Розбирати і складати агрегат треба обережно. На­приклад, коли виймають або вставляють ніж різального апарата в пальцевий брус, щоб не поранити руки, не можна братися за сегменти.
  2. При демонтажі і монтажі пружних спіральних пру­жин користуйтесь спеціальними знімачами, які запобігають вильоту, зриву або несподіваному розпрямленню пружин.

14.Приступаючи до роботи із знімачами, перевірте відсутність тріщин у деталях, пошкоджень різьби гвинта,справність лапки тяги. Встановлюйте знімач так, щоб силовий гвинт розмістився співвісно до деталі і всі його лапки надійно захватили її.

Конспект вступного інструктажу

Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна.

Зернозбиральні машини забезпечують якісне збирання за умови, що їх робочі органи вибрані й відрегульовані відповідно до властивостей культури, яку збирають, а рослини пристосовані для машинного збирання. На роботу зернозбиральних машин впливає будова рослин, довжина стебла і густота стояння, полягання, міцність, вологість, розміри і маса насіння, масове відношення зерна до стебел, фаза зрілості, забур’яненість посівів.

Втрати зерна під час збирання врожаю залежать від різних причин: нерівномірності достигання хлібів, їх полеглості і забур’яненості, підвищеної вологості повітря, грунту і хлібної маси, від дощів і багато іншого.

Загальні втрати зерна через невимолочення із соломою повинні становити не більше 1,5% при збиранні зернових. Подрібнення насіннєвого зерна не повинно перевищувати 1%, продовольчого – 2%.

З втратами ведеться боротьба по багатьох напрямках, головні з яких – вдосконалення конструкції комбайнів. Але оскільки хлібна маса не піддається стандартизації, цю проблему дуже важко розв’язати тільки шляхом покращення конструкції робочих органів. Головне з яких – продумана технологічна наладка робочих органів комбайнів залежно від стану культури, що збирається, від темпів збирання.

Широке застосування знайшла в господарствах так звана сумка комбайнера або набір, що складається з визначень режимів роботи комбайна, схем, простих інструментів і пристосувань. При допомозі цих засобів поетапно підлягають контролю і наладці всі технологічні параметри комбайна.

Для зменшення втрат зерна робочі органи жатки добре ущільнюють і відрегульовують.

 

Слайд 1. Схема розміщення і вимірювання технологічних параметрів зернозбиральних комбайнів.

Перевірка і регулювання зернозбирального комбайна.

 

Перед початком збирання потрібно встановити комбайн на рівній площадці; оглянути і перевірити технологічні регулювання, користуючись для цього пристосуваннями і прийомами, що зображені на слайді 1.

Висоту і винос  вала мотовила відносно різального апарата встановлюють і перевіряють при допомозі пристосування, що складається з рухомих взаємно - перпендикулярних мірних рейок. Фактично нахил граблин мотовила встановлюють згідно передбачених положень ексцентрикового механізму. Правильність виконання регулювання можна перевірити при допомозі транспортирного рівня (слайд 1, рис б), розмістивши підтримки мотовила паралельно до площадки. Така перевірка буде особливо необхідна при підготовці комбайна, який пройшов складний ремонт.

При збиранні полеглих хлібів потрібно поставити стеблепідіймач (слайд 1, рис к), а при високому й переплутаному хлібостої основний подільник краще замінити на торпедний (слайд 1, рис л).

Потрібно перевірити всі технологічні зазори в жатці і похилій камері (слайд 1, рис и). Зазори з малими величинами зручніше заміряти ступінчастим щупом.

Попереднє (основне) технологічне налагодження зернозбирального комбайна. (Слайди 2 - 9).

Налагодження комбайна починають з жатки. Спочатку визначають врожайність хлібної маси і її стан.

Вибирають попередні значення висоти і виносу мотовила, зазорів між шнеком і днищем жатки, частоти обертів мотовила і кута нахилу граблин і його встановлення і т. д.

          Додаткове налагодження зернозбирального комбайна.(Слайди10,11)

Додаткове налагодження жатки, підбирача, молотильного апарата і системи очистки проводять безпосередньо в полі. При погіршенні будь-якого якісного показника змінюють відповідні регулювання, виконуючи їх у відповідній послідовності.

Примітка: номери регулювальних показників вписані в малі прямокутники, окружності і трикутники показують підвищені втрати зерна відповідно у вільному вигляді, в не зрізаному і зрізаному колосі. Операції, які неможливо показати графічним способом, коротко описані і вказані в схемах, а порядкові номери їх вказують на загальну послідовність налагодження.

Слайди 2 – 9 Технологічне налагодження жнивної частини зернозбирального комбайна.

Слайд 2 Регулювання висоти зрізу та різального апарата жатки.

Слайд 3 Регулювання мотовила.

Слайд 4 Регулювання  нахилу граблин мотовила.

Слайд 5 Регулювання шнека жатки.

Слайд 6 Регулювання зрівноважу вального механізму жатки.

Слайд 7 Регулювання похилої камери.

Слайд 8 Регулювання механізму включення похилої камери.

Слайд 9 Регулювання платформи підбирача.

Слайд 10  Схема додаткового налагодження жатки.

Слайд 11  Схема додаткового налагодження підбирача.

 

Слайд 1. Схема розміщення і вимірювання технологічних параметрів зернозбиральних комбайнів.

Слайди 2 – 9  Технологічне налагодження жнивної частини    

              зернозбирального комбайна.

Слайд 2

Слайд 3

Слайд 4

Слайд 5

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

Слайд 10   Схема додаткового налагодження жатки.

Слайд 11   Схема додаткового налагодження підбирача.

 

Категорія: Методичні розробки | Додав: Virtyoz (07.04.2015)
Переглядів: 4892 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук по сайту
Ми на карті
НМЦ ПТО
Освітній портал
ВПУ-71 © 2024