Урок на тему:
«Філософія України другої половини ХІХ століття»
Мета уроку:
Навчальна: розкрити основні ідеї «філософії серця» П. Юркевича та «філософії мови» О. Потебні, порівняти ці вчення із ідеями античного філософа Платона та німецького філософа А. Гумбольта.
Розвиваюча: розвивати вміння давати оцінку філософським ідеям, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, формувати в учнів вміння правильно та послідовно висловлювати свою думку, обгрунтовувати й відстоювати свою позицію.
Виховна: виховувати національну свідомість, відданість свому народу, почуття поваги й гордості за українців чиї здобутки стали світовим надбанням.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
– визначити особливості української філософії;
– знати основні філософські ідеї;
– оцінити внесок українських філософів у світову філософську скарбницю;
– виховувати почуття глибокої поваги й гордості за українців.
Тип уроку:
Форма проведення: урок засвоєння нових знань.
Метод проведення: бесіда із використанням ілюстрацій та елементами пошуковості.
Література:
- Г. Васянович Філософія для ВПУ – підручник, К. 2008;
- І. Бичко Філософія – курс лекцій К. 1994;
Обладнання: портрети філософів і українських письменників, поетів, мультимедійний проектор, учнівські презентації.
Міжпредметні зв’язки: українська література, історія.
Основні терміни і поняття: «філософія серця», «філософія мови», герменевтика, кордоцентризм.